A Nap jótékony hatásai

A Nap közel tökéletes gömb alakú égitest, amely saját tengelye körül forog. A Nap fényének és melegének köszönhetően van élet a Földön. Hatását talán a szívhez lehetne hasonlítani, amely testünk működésének az alapja. 

Szimbolikus értelemben, a Nap az életet adó fényt jeleníti meg, az egység, a teljesség képviselője. Magában hordja azt a fehér fényt, amelyben ott található az összes szín. Az aranyfényű Nap a teremtőenergia megtestesülése, a teremtés szimbóluma.

Kerek formája a végtelenség szimbóluma, amelynek nincs kezdete és nincs vége. A Nap szimbóluma felfedi az ember isteni eredetét és megmutatja számára a növekedés, a tudás határtalan forrását és lehetőségét.

Milyen pozitív hatással van a Nap testünkre - lelkünkre?

1. Terápia a testnek, léleknek –  Fokozza a szerotonin (a boldogság hormon) termelődését, ezáltal javítja a hangulatunkat. Serkenti a vérkeringést, gyorsítja az anyagcserét, javítja a koncentrációkészséget és erősíti az immunrendszert.

2. Gyógyír a stresszre – a nap csökkenti a stresszt. A neurotranszmitterek tevékenységének köszönhetően erősíti az immunrendszert, javítja az endokrin funkciókat és helyreállítja a bioritmust. A napfény továbbá az Alzheimer-kórban szenvedő betegekre is jó hatással van.

3. Depresszió ellenszere – több kutatás is alátámasztotta, hogy a napfürdő növeli a libidó szintjét, serkentve a regenerálódást. A szerotonin termelődésének köszönhetően, a napfény enyhíti a depressziós tüneteket, és pozitív hatással van a közérzetre.

4. Jó hangulatot kelt – napozás közben elernyednek az izmok, és a napfénynek  jótékony hatása van az ízületekre. A nap növeli a férfiak tesztoszteron-, illetve a nők progeszteronszintjét. A szerotonin, melynek szintjét ugyancsak emeli a napfény, kiváló pszichikai és fizikai állapotot teremt.

5. Az UVB sugarak hatására termelt "fotoprotektív" barna színű melanin a legjobb természetes fényvédő az "fotoagresszív" UVA sugárak ellen.

6. A napfény csökkenti a rákbetegségek kialakulásának esélyét - Amerikai kutatók egy csoportja bebizonyította, hogy a daganatos betegségek és a D-vitamin hiánya (melyet a napozás kerülése okoz) kapcsolatban állnak egymással. Megfigyeléseik alapján, a New Yorkban élőknek háromszor akkora az esélyük a vastagbélrákra, mint a mexikóiaknak. Továbbá a magas D-vitamin szinttel rendelkező idősebb nőknél 60%-kal csökken a rákos megbetegedések kialakulásának esélye.

7. Gyógyítja egyes bőrbetegségeket – a napozás segíthet az aknés bőrön, az ekcémás bőrön, sőt még a pikkelysömör gyógyításában. Bár a pikkelysömörnek még nem találták meg a fizikális ideális ellenszerét, egyelőre annyit biztosra vesznek a szakértők, hogy a 4 héten át tartó rendszeres napozás 84%-ban képes visszaszorítani a kórt.

8. A csontok és az izmok szövetségese – bár első látásra furcsa, de a csontok egészsége nagyrészt a napfényen alapszik. A nap hatására termelődik a szervezetünkben a D-vitamin, ami a kalcium megkötéséért (is) felelős. E páros garantálja számunkra a csontjaink időtállóságát. A kutatók bebizonyították, hogy a napfény hatására csökken a csontritkulás és a sclerosis multiplex kialakulásának esélye.

9. Kiváló altató – a napfény az alvás minőségére is hat. Ha napközben többet tartózkodunk a napon, ezáltal serkentjük a melatonin természetes termelődését éjjel, és pihentető alvást eredményez.

10. Védi a szívünket - néhány éve brit orvosok bizonyítékokkal igazolták, hogy a napozás eredményeként a szervezetben keletkező D3-vitamin védelmet nyújthat bizonyos szívbetegségekkel szemben. Statisztikailag is kimutatták, hogy a szív- és érrendszeri megbetegedések okozta halálozások számának növekedése összefügg azzal, hogy az utóbbi évtizedekben az emberek többsége kevesebbet tartózkodik a napon.

 

Ennyi jótékony hatás mellett vétek lenne elhatárolni magunkat a Nap-tól. A túlzott fényvédelemmel akadályozzuk, hogy ezeket az áldásokat szervezetünk hasznosítani tudja.

 

Az arany középút elvét képviselem, saját bőrtípusomnak megfelelően választom meg a napozás optimális időtartamát, és ha szükséges gondoskodom a bőrömet óvó optimális bio fényvédő krémekről. Kerülöm továbbá a közvetlen napsugárzást a déli órákban. Napozok, de tudatosan, odafigyelve.

Szeretném elsőként elolvasni a legújabb cikkeket.